tisdag 14 juli 2009

En Del Av Min Tro

Börjar med dagens händelser.
Jag satt på stugan idag igen och och träffade folk, sen har det inte hänt så mycket mer förutom att jag fick veta att familjen åker iväg på semester imorgon, men men jag kan inte komma ihåg allt.

Jag tänkte berätta en liten liten del av min tro och hur jag tänker.
Jag har två huvuddelar, den ena är reinkarnation och den andra är ödet. Och efterson jag har förmycket fritid så har jag redan skrivit ner en text på papper, som jag nu kommer skriva över hit.

Jag tror på reinkarnation, men jag tror även att ödet är förutbestämt till sin största del.

Varför reinkarnation?
För att jag har känslan av att jag har levt ett tidigare liv. Men jag ställer även frågan, om inte reinkarnation, vart skulle då alla själar ta vägen?
Jag tror inte på att man går upp och ner i olika livsformer. Tex har jag varit god, blir jag människa, eller om jag har varit ond så blir jag en spy fluga i mitt nästa liv. Det handlar mer om att jag tror att när man dör så lämnar själen din kropp och förs över till en ny.

"Död ger nytt liv"

"När någon dör. Föds någon ny"

Med dem två citaten sammanfattar jag en liten del om hur jag tror på reinkarnation

När jag säger att ödet är till viss del förutbestämt så tänker jag såhär.
Jag har mitt mål med livet, vad det är vet jag inte. Men tänk på alla val du gör varje dag, kan du ärligt säga att du aldrig tänkt såhär?
-Vad hade hänt om jag hade valt den andra vägen?
Det handlar om dem små valen du gör varje dag.

Jag kom in i det här tänket en dag när jag fick ett förslag. Förslaget var om jag skulle följa med ut på krogen. Självklart fanns både vilja och pengarna men ändå tackade jag nej. Jag hade en dålig, kall känsla av frågan. Efter ett tag satte jag mig på ett kafé med en god vän, plötsligt gick jag in i tänket, vad kunde ha hänt om jag hade tackat ja till förslaget?
Möjligheterna var massor!

Med historian vill jag säga att man kommer till olika val i livet. Det kan vara så simpla saker som.
Om du ska eller inte ska följa med ut på krogen.
Eller vilken färg du vill ha på din nya mugg.
Eller ett så stort beslut som om du ska eller inte ska köpa ett nytt hus.
Val kommer i alla olika former, stor som små. Valet är ditt men du kanske tar en lättare väg genom livet utan att veta om det!

Det här är en del av vad jag tror på och förklaring på hur jag tänker.
Om jag skapar fler frågor än svar, så är det inte enklare än att skriva till mig, då lovar jag att förklara bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar