fredag 17 juli 2009

Flätan

Idag har det inte hänt något mer än igår. Skjutsade min ängel till jobbet sen åkte jag och fikade. Sen senare på kvällen bjöd morbror mig och flickan på mat, sen bar det iväg och fika igen. Men nu är texten i alla fall klar.

Flätan
Jag skrev om att ödet var förutbestämt. Nu tänkte jag skria om hur möten sker med andra människor och även varför vissa stannar i ditt liv och vissa försvinner.

Alla människor har en själ, varje själ har en karta. Det finns 6,6 miljarder människor på jorden, och lika många kartor där efter. Eftersom vi är så många så korsas våra vägar väldigt ofta med varandras. Vissa går förbi väldigt snabba och vissa går ihop med varandra på deras själsstigar.

Vänner och familj har en speciell funktion eftersom deras själar går ihop.
själsstigarna är sammanslutna fast ni inte är med varandra fysiskt hela tiden. Om man förlorar en vän på det sättet som att ni blir ovänner, försvinner era stigar allt längre ifrån varandra ju mer tiden går. Allt detta står skrivet, man vet bara inte när och hur det händer. Om någon från din familj försvinner handlar det oftast om att hans eller hennes stig har mått sitt mål. då suddas hans heller hennes karta ut.

Olika nära!

Beroende på hur nära relationen är mellan dig och dina nära beror helt enkelt på hur nära era stigar går sida vid sida med varandra. Men dem som tillhör din familj är den som går närmast dig oavsett om du vill det eller inte, tack vare att din själ är en av deras.






Obs! Alla bilder i min blogg är mina, jag har själv redigerat dem och jag vill inte hitta dem någon annan stans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar